Aanmelden
Identificatie
Bij het starten van de toepassing moet de gebruiker (advocaat, schuldbemiddelaar, OCMW, ...) zich identificeren. Dit gebeurt door het invoeren van:
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord
- Kantoor
Deze 3-ledige authenticatie zorgt voor een betere beveiliging van de gegevens.
Schorsing voor 15 minuten
Een gebruiker krijgt 3 pogingen om zich aan te melden. Indien na de derde poging het nog steeds niet is gelukt om aan te melden wordt de gebruiker geschorst van aanmelden voor 15 minuten.
D.w.z. dat bij een eventuele vierde poging met correcte gegevens het niet mogelijk zal zijn om aan te melden gedurende 15 minuten.
De mogelijkheid wordt voorzien voor de gebruiker om het wachtwoord te resetten. Indien de gebruiker na 3 mislukte aanmeldpogingen een nieuw wachtwoord aanmaakt, zal het nog steeds niet mogelijk zijn om aan te melden in de tijdspanne van 15 minuten.
Definitieve schorsing
Indien een gebruiker na 3 mislukte aanmeldpogingen, na de schorsing van 15 minuten, opnieuw 3 maal probeert aan te melden met foutieve gegevens, wordt de gebruiker definitief geschorst van aanmelden.
Deze maatregelen voorkomen het lekken van data via een zogenaamde brute force attack.
Vrijgeven account
Een gebruiker die definitief werd geschorst moet een aanvraag tot activering doen van zijn/haar account bij Dezq.